Denise på besök

2014-02-04 18:27:02 i Bra kvällar Mysiga vardagligheter
För ett par veckor sen var Denise här och hälsade på. Vi träffades på vår språkresa i Brighton för fyra år sedan, sommaren innan jag skulle börja på gymnasiet, och nu träffades vi igen! Jag blir så himla glad över såna saker. Denise pluggar nu i Glasgow och hon berättade så mycket inpirerande saker om den staden. Så nu har jag ansökt till University of Glasgow till kursen Sociologi med lite olika inriktningar till hösten. Tänk hur mycket en liten språkresa kan påverka framtiden.
Vi spenderade hela dagen med att prata, ge varandra musiktips och ta igen de senaste fyra åren. Gick också på en promenad till London Bridge där det var ett never ending tåg av officeklädda människor på väg hem från jobbet. Jag blir fortfarande, varje dag, så himla lycklig av den enorma mängden folk i den här staden. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen