Luckanummersjutton

2014-12-18 00:53:03 i Julkalender
Lucka nummer sjutton: En bild från i höstas som ger dig höstfeeling.
24 November 2014, Berlin.
Höst? Vilket höst? När jag kom till Glasgow var det september men det kändes som sommar i veckor efter det. Sen åkte jag längre syd i landet ett par gånger och förlängde sommaren och nu är det väl vinter. Den enda veckan som faktiskt kändes höstig var den i Berlin. 

_______________________________
Translation
Calendar window number seventeen: A picture from last autumn that gives you an autumn-feeling.
Don't feel like I had an autumn this year. When I arrived in Glasgow in September it was summer which continued for weeks. Then I went on trips to the south of UK a couple of times and elongated the summer season. And now it's suddenly winter. The only time it felt like autumn was the week I had in Berlin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen