Första dagarna i Oslo

2014-08-07 08:41:50 i Resor
Förra veckan tog jag tåget till Oslo, eller mer exakt Ås som är en liten by utanför huvudstaden, där Aksels familj bor. Blev en så himla bra vecka så jag sammanfattar lite med bilder:Första middagen ute på terassen, sen dans på den jättemysiga klubben BLÅ.
Hemgjorda hamburgare framför en film. Tror den var bra men jag somnade för Aksels soffor är såå sköna.
Vi badade i fjordar, här på ett ställe i Oslo.
Gjorde räkmackor, och jag lärde mig att skala räkor för första gången.
Hade picknickpaus i en park i Oslo.

Tog en svindyr öl i en supertrevlig bar som Aksel och hans syster jobbar i.Åkte till en ö och grillade mellan två klippor och med utsikt över fjorden.
Och så åkte vi buss for tog, fram och tillbaka från Ås till Oslo. 
 
Fortsättning följer.

Kommentarer

Postat av: Susanna Maria J

Publicerad 2014-08-07 08:56:50

Härligt, visst är Oslo fantastiskt fint! :)

Svar: Verkligen! Så himla himla vackert.
Rita Prokofieva

Postat av: Vicky

Publicerad 2014-08-07 21:03:00

älskar oslo så det typ gör ont. säsongsbor och -jobbar här och ska lämna för denna gång om knappt två veckor. sånt hjärtsnörp.

Svar: Ja, jag har äntligen fått förståelse för svenskar som åker dit och jobbar, så fint ju.
Rita Prokofieva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen