Torsdagfredaglördag i en mysklump

2013-11-30 15:46:00 i Bra kvällar Mysiga vardagligheter
I torsdags lagade vi "vegetarian meat dumplings" som vi hittade på vår lokala orientaliska shop tillsammans med grönsaker från vår lokala marknad. 
På fredagen var det äntligen dags för klippning. Därefter åkte jag till jobbet för att upptäcka att jag inte jobbade den dagen. Sen kom Miranda över och vad som började som en mysmiddag slutade med att vi somnade 7 personer i samma säng långt in på nästa morgon. 
Oförklarligt pigg människa morgonen efter. Miranda och Clara skulle på svensk julmarknad för att handla lite nödvändigheter inför julfikat på söndagen.
Jag och Maria däremot mindre pigga, gjorde ett försök att ta oss ut och söka jobb men bestämde oss snabbt för att söka hemifrån istället. Vi åt pommes frites med ketchup till middag. Sen tog vi ner våra täcken och hela kollektivet somnade efter en konstig film i sofforna i vardagsrummet. 

Kommentarer

Postat av: Cornelia

Publicerad 2014-01-08 21:12:23

Bilden när du klipper luggen: ÄLSKAR DEN SÅ MYCKET

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen