Uppsala och London, en jämförelse

Eftersom det finns frågetecken hos folk om varför jag vill fara iväg till London så tänkte jag demonstrera en liten jämförelse mellan London och där jag bor nu - Uppsala.

Först och främst, en telefonkiosk i England och en telefonkiosk i Sverige
En lokalbuss i London och en i Uppsala. Var är man hellre, på fågelnivå eller på marknivå?Ett typiskt hus i London och i Uppsala. Ett hus med karaktär och en stor bastu.En vanlig gata i London, en vanlig gata i Uppsala. Som att jämföra lador med slott.
En gata på kvällen i London och ...kunde inte hitta en enda bild på en kvällsgata i Uppsala.

Hur som helst, ni förstår poängen. Såhär känns det en tråkig tisdag som idag.
 
Skämt åsido så kan jag verkligen inte sluta tänka på den där himla staden. Vill bara dit och börja uppleva.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen