Om att vara vegan

2015-01-14 13:58:24 i Mat
Under jullovet såg jag dokumentären Vegucated, blev inspirerad, gjorde lite research och bestämde mig för att det här var en viktig och främst av allt en realistisk utmaning. Ska bli väldigt kul faktiskt och jag ska försöka dokumentera så mycket som möjligt utav det! Tänk alla nya möjligheter med alternativ till -mjölk och äggprodukter, finns så mycket därute som jag inte har testat än. Idag var jag och handlade massor med spännande saker som flax seeds, mandelmjölk, tofu, miso-pulver och lentil sprouts bland annat. Nu har jag bara tre saker kvar som liksom var i mitt kylskåp innan och det är margarin, herrgårsost och lite choklad. När de tar slut börjar den veganska utmaningen på riktigt. 
 
 Se vad gott allt ser ut. Gör en-månad-vegan-utmaningen med mig vettja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen