Hittills inga cravings

2015-01-27 20:48:00 i Mat

Nu har det gått lite över två veckor sen jag bestämde mig för att testa vara vegan. Under den här tiden har jag varit noggrann med att inte köpa några kött/mejeri-produkter och det har varit väldigt spännande (är fortfarande) att handla och hitta små nishade butiker osv. Hittills har jag inte haft några cravings för något som inte är veganskt, men det beror nog på att jag under första veckan avslutade min påbörjade ost och åt till exempel ost och skinkpaj på min födelsedag för att min flatmate lagade åt alla. Tycker ändå att poängen med det jag gör inte är att vara petnoga utan att bli mer medveten och ändå göra en stor förbättring av mina matvanor. Men ja, ska vara mer uppmärksam från och med nu.

Som jag berättade förut så fyndade jag en himla massa döbillig butternut squash på en marknad i söndags, så idag, när jag såg att de började mögla lite på utsidan var det akut tillagning av alla fyra. Hittade det här receptet på pinterest och det blev så sjuukt gott. Bytte ut kycklingen mot champinioner, kyckling buljong mot grönsaksbuljong, skippade quinoan och oliverna och kryddade med rosmarin, basilika och chili för det var det jag hade hemma. Blev väldigt imponerad av resultatet + att den var supermättande. Katching!
Källa
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen