Augusti i Sverige

2014-10-26 18:54:32 i Mat
Tycker det är dags att ta upp den här bloggen igen. Börjar lite smått med de enda bilderna jag tog när jag var hemma i Sverige i somras. Jag passade på att utnyttja det fyllda skafferiet hemma genom att testa baka bröd med kopiösa mängder ingredienser. Provade också att baka enkelt bröd med väldigt få ingredienser och konstaterade att det blev godare - speciellt med filmjölk.
Testade 'sushi of sweden' med mamma en kväll. De serverade sushi med en svensk twist. Typ med skagenröra och sånt. Kul idé och rätt gott, men inget slår vanlig sushi såklart. Mina föräldrar bjöd mig på sushi så många gånger den månaden, var sugen på det hela hela hela tiden. 
 
Nu ska jag skriva klart min uppsats och sen äta amerikanska hamburgare med min fina flatshare-familj här i Glasgow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen