Analogt i Richmond

2014-05-02 18:40:15 i Fotografi Resor
En dag i april fick jag, Anna och Maria den geniala idén om att åka och spendera vår lediga dag i Richmond. Richmond ligger en timme bort från Londons innerstad med tunnelana. Det känns som en egen stad men tillhör numera London.
Först unnade vi oss en publunch, pubar är ju cirka det mysigaste som finns om de är som den här var, mörka och med skinnsoffsbås och trä överallt.
Sen promenerade vi genom innerstadens små gator fram till floden. Vi gick längst ån på ena sidan och sedan över bron och tillbaka på andra sidan. När vi var tillbaka där vi började hade hela vägen på första sidan blivit totalt översvämmad! Och en timme senare var den tillbaka igen. Helt galet tidsvatten, visste inte ens att floder påverkades så mycket av tidsvatten?Jag kunde inte sluta önska att jag skulle bo i Richmond, i ett av de tusentals vackra husen någon gång i framtiden. Håller fortfarande fast vid det.
Det blev dags för en paus med chokladkaka och fin utsikt. Där satt vi och pratade om hur alla städer blir så mycket finare när det rinner en flod igenom. Då finns det ju fina broar, båtar, bryggor, växtlighet kring vattnet osv. Längtar till nästa spontanresa i England! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen