Midsommar

2014-06-29 18:21:25 i Bra kvällar
Maria, Korinna, Aksel och jag gick upp tidigt på midsommardagen för att ta tåget ut mot Chertsey, där Owens hus ligger.
Kolla vilket mysigt hus Owen bor i ----^ typiskt engelskt 'cottage' med fina växter och blommor runt om. Där började laga massor med goda grejer som räksallad, lax och färskpotatis.Owen - the gin&tonic master.
Efter att alla blev proppmätta och solbrända var det dags att åka tillbaka till London för att fortsätta midsommarfirandet. Aksel hade en hejdå-minut med sin kära gitarr.
Efter busskrångel och en timmes plågsam promenad genom London landade vi äntligen i Hyde Park där det var tusentals firande svenskar med blomkransar i håret och köttbullar i munnen. Bendik slöt upp, vi satte på ABBA i våra små högtalare och öppnade vår första öl.Vår nya bekantskap Stefan kom förbi en stund!Och vi tog äntligen vår 2 Gateway familjebild som vi pratat om så länge! Om jag inte presenterat alla ordentligt så kommer här namn från vänster till höger: Korinna, jag, Aksel, Owen, Maria.
Sen gick solen ner och jag tog inga fler kort, men dagen fortsatte i samma braiga spår som den började. Vi åkte till ett jam i Peckham och dansade ett tag. Sen befann vi oss plötsligt på en LCCM (universitet Aksel och Owen går på) fest någonstans, där jag minns att mitt mission var att smyga fram och sätta på ABBA i högtalarna utan att bli publikt avrättad. Tappade bort, hittade och tappade bort alla som jag kom dit med igen fast alla befann sig på samma lilla utegård. Hittade varandra till slut (eller var vi ens splittrade en längre tid?) när det var dags att återvända hem efter en mycket mycket bra midsommar.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2014-06-29 19:54:22

Bilden på Aksel och hans gitarr är verkligen jättebra!!

Postat av: Lisen

Publicerad 2014-06-30 22:38:58

Ser verkligen framför mig hur du smyger fram till högtalarna! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen