Bristol from above

2014-07-03 00:48:56 i Resor
SIsta veckan i maj åkte vi på minisemester till olika städer i England, vilket var en så himla bra idé tycker jag eftersom vi fick se lite av allt. Så andra stället vi åkte till var Bristol. Jag och Maria visste inte så mycket om staden innan, förutom att den hade en känd bro. Men tydligen var det också i den här katedralen man tillsatte den första kvinnliga prästen i England fick vi reda på.
Andra stoppet var det här utsiktstornet, så vi började vandra genom en brant lutande park och hundratals trappor upp.
Tills vi kunde se hela staden i fågelperspektiv. Sen promenerade vi ner igen, runt floden och till ett omtalat bageri där vi åt helt fantastiska mackor med apelsin+valnöt+morots-pålägg på nybakade brödskivor. Efter det var det bara att vandra upp igen, till den kända bron. Kändes lite surrealistiskt att gå igenom så mycket grönska, vi hade inte varit i en skog, eller något ens liknande skog sen vi flyttade till London.
Väldigt fin utsikt av en annan del av staden. Lite obehagliga var dock dessa skyltar med ett nummer man kan ringa ifall att man funderar på att hoppa.
Bristol var förvånadsvärt fint faktiskt! Känns som en stad man skulle kunna leva i. Inte nu alltså, men nångång i framtiden. Har märkt att jag alltid sätter någon slags rating på städer jag besöker beroende på om jag kan tänka på mig bo där eller ej. Vet inte vad jag har fått det ifrån men gör samma sak varenda gång.

Kommentarer

Postat av: POW!!

Publicerad 2014-07-05 22:20:36

Jag gör också alltid så! Om jag kan tänka mig bo där så är det bra lixom, :P

Fantastiskt fint ser det ut på bilderna! :)

Svar: Jaa exakt!! Tack :)
Rita Prokofieva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen