Tate Modern

2014-02-23 18:52:00 i Mysiga vardagligheter
En morgon i början på december tog jag och Maria oss ut i kylan för att besöka Tate Modern. Några huttrande bilder och en ros rikare kom vi fram till den enorma bygganaden som en gång i tiden var ett elkraftverk. 
Där inne fanns det en salig blandning av modern konst som man inte alltid förstår, politisk konst och gamla kända klassiker. Efter ett tag blev jag så himla trött av alla intryck så jag satte mig ner medan Maria tog lite fina bilder på utsikten över kvällslondon. 
Så var det med det. Helt fantastiskt att ett sånt konstmuséum har gratis inträde. London alltså. Nästa museum på listan är Tate Brittain. 
 

Kommentarer

Postat av: Lisen

Publicerad 2014-02-23 23:21:04

Vänta med Victoria & Albert Museum tills jag kommer!!!

Postat av: POW!!

Publicerad 2014-03-25 18:58:07

Åh vad du är vacker Rita!
Tate Modern är det bästa konst museumet jag varit på. Så otroligt mycket underbar konst. Kärlek

Svar: Tack Paulina! Ja visst är det så himla fint där! Pussar.
Rita Prokofieva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen