Till Nottingham for en kort intervju

2013-07-25 17:49:46 i Mysiga vardagligheter Resor
Förra tisdagen tog jag tåget till Nottingham för att gå på en "intervju" för att få ansöka om ett National Insurance Number (ungefär som ett personnummer som man måste ha för att kunna jobba här). Var ackompanjerad av en långbent gräshoppa som satte sig mitt framför näsan på mig och vägrade flytta på sig förrän vi nästan var framme.
Efter den korta men viktiga intervjun och en spontan komplemang av en förbipasserande köpte jag mig jordgubbar och satte mig på torget med utsikt över all badande människor. Har lagt märke till en opraktisk grej här i England. Det finns inga plastskedar man kan få/köpa i kassorna här som det finns på våra icor i Sverige. Så man tvingas köpa en youghurt som redan har en plastsked i sig vilket gör  att urvalet minskar till en chokladpudding och en sockrig cruchyburk med lite yohurt.
Efter att ha funderat på det ilandsproblemet tog jag tåget tillbaka till Lincoln igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen