Nottingham

2013-01-19 23:23:00 i Resor
Jag, Olivia, Julia, Maria, Josh och Joel åkte iväg från London för att spendera dag 4, 5 och 6 i Nottingham där pojkarna pluggar. En dag gick vi till ett terum och spelade spel. Ett av spelen gick ut på att sätta ihop olika uttryck på olika kort till ett skämt där roligast skämt vinner. Blev dock mer av en lektion i engelska snuskord för oss svenskar.
Efter att endast ha gjort saker på natten och sovit bort alla ljusa timmar bestämde vi oss för att det var dags för lite turistande. Vi fick inte komma in på slottet men hittade istället en jättefin plats där man kunde se solnedgången. Jag levde på strepsils i jordgubbssmak då min hals inte ville samarbeta.

Efter solnedgångsplatsen gick vi till julmarknaden. Olivia och Julia vågade sig på den i alla fall till synes ostabila karusellen medan jag och Maria ägnade oss åt att posera framför snögubbar och jultomtar. Lite fudge, och en promenad senare beställde vi mumsiga hamburgare på Gourmet Burger Kitchen som vi pratat om hela resan. Rekomenderar starkt burgarna där tillsammans med skinny fries, man fick jordnötter medan man väntade på maten dessutom!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-04-22 02:25:48

"Vi fick inte komma in på slottet", haha åh!<3 Känner mig jättejättenostalgisk.

Svar: Åh, jag med!! Älskar att läsa om gamla inlägg.
Rita Prokofieva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen