Julfika på Walworth Road

2013-12-08 20:18:25 i Mat Mysiga vardagligheter
Jag måste komma ikapp med uppdateringen från helgerna nu känner jag. Så jag börjar här för 2 veckor sen (vilket känns som ca en månad tillbaka). Våra vänner hemma i Uppsala hade stort julfika på gång så vi tänkte att vi inte skulle vara sämre. 
Maria och jag började med lyxfrukost i form av runda saker som är nån slags blandning mellan bröd och pannkaka som man tillagar i brödrosten. Sen sprang vi ut för att köpa en bunke till bakningen.
Miranda kom över och så började vi baka. Jag rullade en del tveksamma bullar men allt som allt tycker jag de blev väldigt lyckade. Speciellt med tanke på att vi inte hade några mått what so ever. Ögonmåttet sviker aldrig.
Sen väntade vi, pratade om allt möjligt i timmar och så till slut:
VOILA.
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-12-08 20:31:47

GOSISAR! Saknar er. Puss

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-12-08 20:32:04

// Olivia

Postat av: olivia

Publicerad 2013-12-08 20:32:38

//Olivia

Postat av: Leslie

Publicerad 2013-12-08 22:19:40

Vad fint och mysigt det ser ut! Saknar er!

Svar: Saknar er med!! Vi kan val ha en julfika over skype snart?
Rita Prokofieva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen