Liten förklaring av allt

2013-08-16 01:39:29 i Resor Sammanfattningar och listor
Okej, så jag tänkte försöka förklara lite hur allt som hänt de senaste två månaderna hänger ihop. I slutet av juni åkte jag alltså till Josh som bor i en liten by som heter Heighington, nära staden Lincoln i England. Tanken var att jobba lite och bara trivas ett tag eftersom det var första tillfället då Josh och jag kunde spendera mer än 2 veckor ihop. Efter att ha varit i England i några veckor fick jag jobb på en sportaffär som heter Sports Direct. Jag var pepp på att börja jobba men det dröjde med allt pappersarbete eftersom de blev lite förvirrade av att Rita var samma namn som Margarita (mitt officiella namn).  När det var klart trodde jag att jag skulle få börja jobba men då uppstod problem numero dos. Mitt National Insurance Number dröja upp till 6 veckor och trots att man officiellt får börja jobba utan det är det upp till företaget om de orkar ordna med det. 


I dåläget var det bara några veckor tills jag planerade att åka tillbaka till Sverige så jag bestämde mig för att tacka nej till jobberbjudandet och istället njuta av de sista veckorna i England. Det gjorde att vi kunde åka på semester när Josh hade en vecka ledigt från jobbet. Först åkte vi till Yorkshire med hans syster Abi och hennes pojkvän Liam, sen en sväng till Josh's kompis Joel i Wymondham och sen en kväll i London med min bror. 

Filey, Yorkshire. Visar mer bilder sen!
 
Nu har jag kommit hem till Upsala igen men vill snarast tillbaka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen