Brysselkål och julfilmer

2012-12-25 17:09:00 i Bra kvällar
Sista förberedelserna inför årets julafton. Ända bilden på mig från kvällen och jag blundar som vanligt hehe.
Vi började med förrätt som bestod av en parmesansnäcka med någon sorts röra med lax och svart kaviar. Ja, vi har lite andra mattraditioner vid jul än vad det svenska julbordet vanligtvis innehåller.
Sen blev det Kalle Anka kombinerat med paketöppning. Vi blev alla lite upprörda över bortklippningen på tomtens verkstad. Här är mamma och Ilja som demonstrerar sina nya iphone handskar. Jag fick en jättefin fotobok, en resa till valfri europeisk stad, pengar till london, cake eyeliner och lite annat smått och gott. Mycket bra presenter.
Tillbaka till matbordet där det serverade kalkon med brysselkål och bla tranbärssås. Sen chokladtårta på det. Man blir alltid så övermätt på julafton. Efter maten spelade vi lite bordspel och såg ett antal julfilmer. Helt okej julafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen