Luft och fågelkvitter: så tar man vara på dagen

2014-02-02 18:11:56 i Mysiga vardagligheter
För några veckor sen gick jag och Maria upp tidigt som attan för att ta bussen ca 1,5 h sydväst i London. Där var det ren luft och fågelkvitter och så var Miranda där också, i sitt fina, luftiga hus där hon jobbar som au-pair. Så stor kontrast till vår lilla lägenhet. Vid 12 tiden hade vi redan fått i oss jättesmaskig lunch! Det är så man tar vara på dagen hörni. Vanligtvis är man glad om man fått i sig frukost vid den tiden. Som idag, då det blev frukost kl 16 efter en morgon med städning efter inflyttningsfesten. Visste inte att ett golv ens kunde bli så smutsigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen