Glasgow - Växter och konstutställningar

2014-04-29 12:32:46 i Resor
En dag i Glasgow gick vi till botaniska trädgården. Vi gick runt i minst en timme och oade över hur fint det var där inne. Tänker mig att det kommer bli stället jag går till för att slappna av när det blir för jobbigt på universitetet. 
Efter det åt vi världens bästa pizza och åkte ner mot city.För att hamna på en jättekonstig och spelning, väldigt arty. Där fick man även titta på konst och dricka gratis öl och vin. Vi gillade konceptet och drog vidare till nästa öppning av en annan konstutställning, det var nämligen en konstfestival i Glasgow just då.
 
Gillar verkligen såna spontana kvällar, tror det kan blir mycket sånt om jag flyttar dit! Har förresten tackat ja till min plats på University of Glasgow, fått ett erbjudande om ett rum i en korridor och fått ett ja till att få kursavgiften betald av Skottland. Så saker går framåt.
 

Kommentarer

Postat av: Sophie

Publicerad 2014-04-29 13:06:38

Ooh, vad ska du plugga? :)

Svar: Ska plugga Sociology&Business Management :D
Rita Prokofieva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen