Uppdatering från London

2013-11-12 16:22:19 i Resor Sammanfattningar och listor
Första jobbsökardagen i London åkte vi till Shoreditch. Till lunch testade vi Scotch Eggs, Maria var mycket tveksam. Det visade sig vara ett helt kokt ägg med friterat kött runt om, konstig engelsk uppfinning.
Nu har vi varit här i en vecka och en dag och på den tiden har det hänt rätt mycket. Vi började på ett hostel där 50 pers delade på en kastrull och en stekpanna. Där bodde vi i en stor sovsal och träffade många fina människor som vi säkert kommer hålla kontakten med här. Några konstiga människor såklart också, men det hör ju till. I förrigår var vi på visning på en lägenhet i Elephnat & Castle, den har 4 sovrum och ett vardagsrum och allt såg hyfsat fräscht och nymålat ut. Så idag flyttar jag och Maria in i ett av rummen där! 

Just nu sitter jag förresten och väntar på att Maria ska sluta sitt provskift på Nordic Bakery och på att min intervju på Levis ska börja. Jag har även haft turen att få ett halvtidsjobb på Cath Kidston. Så, där var den uppdateringen jag hann med, nu måste jag återgå till jobbsökandet!

Kommentarer

Postat av: Lisen

Publicerad 2013-11-13 20:41:15

Cath Kidston! Jag dör Rita, bästa affären!!! Heja er!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen