Ziferblat

2014-06-05 23:56:50 i Mysiga vardagligheter
Jag fick ett tips förut om ett ryskt café där man betalar för tiden man är där istället för vad man äter och dricker. Så en regnig dag i veckan tänkte vi (jag, Maria och Korinna) åka och kolla upp vad det var frågan om. 
Vi förstod först inte  vart ingången var för det såg ut som en helt vanlig trappuppgång till ett lägenhetshus. Vi ringde på porttelefonen och blev insläppta. Och där inne väntade ett så himla mysigt ställe! Som ett fint, opretantiöst, avslappnat vardagsrum och ett litet kök fyllt med olika slags bröd, kakor, pålägg, te och koppar som såg ut precis som dem hemma hos farmor och farfar i St Petersburg.
Om ni är i London nån gång tycker jag verkligen det här är värt ett besök! Ziferblat heter fiket och finns alltså även i Moskva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen