Två dagar när Ida var här

2014-07-17 01:44:22 i Mysiga vardagligheter
Igår åkte Ida hem efter en veckas besök hos oss och det känns redan tomt i lägenheten. Här kommer i alla fall några bilder från veckan.Vi åkte till Crouch End som är ett mysigt litet område med små second hand butiker och independent caféer och restauranger istället för alla kedjor som är överallt.
Mitt mission var att hitta boken 1984 av George Orwell för en billig peng, och det gjorde jag, tillsammans med ett par lp-skivor med Cat Stevens och George Michael. Efter det sjönk blodsockret så vi gick och köpte nötter och satte oss på en grön plätt för att vila. Kändes lite konstigt att vara på exakt samma ställe vi var på förra vintern när vi var här med ett stort kompisgäng och firade nyår. 
Sen blev vi hungriga och efter att vi blev nekade till en restaurang med växtfylld takterass gick vi istället till ett italienskt ställe med uteservering på bakgården och väldigt god och billig mat. 
Dagen efter åkte jag och Ida till ett sushiställe vid China Town som heter Yoshino och har supergod och billig sushi. Vi fick 12 bitar för 4.40 pund (och då tog vi inte ens de billigaste!) Ta med extra soja dock, eller köp till extra för 20p för man får inte så mycket. Vi tog med sushin och åkte vidare till Primrose Hill som har fin utsikt över London.
Därifrån var det bara en kvarts promenad till Camden. Jag var sugen på att ta ett till hål i öronen så det gjorde jag! Tack för supporten Ida, är väldigt nöjd. Det blev jättevarmt så vi satte oss och åt kaffeglass från lidl vid ån och innan vi gick vidare mot puben.

Fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen