Luckanummertretton

2014-12-13 13:15:01 i Julkalender Resor
Lucka nummer tretton: En bild ifrån ett avgörande ögonblick i år.
6 April 2014, Glasgow, Storbritannien. 
Efter min spontana ansökan till universitetet i Glasgow bestämmde jag mig för att ta en tripp dit för att se om jag ens kunde tänka mig bo i staden i fyra år. Så tillsammans med Korinna och Maria åkte vi upp och blev förvånade över hur vackert det var. Den här bilden tog jag när vi var på väg tillbaka till flygplatsen och även fast jag hade det på känn sen innan, så var det som att jag bestämde mig då att jag skulle tacka ja till utblidningen så fort jag kom hem. Och nu, en termin in, är jag så jäkla glad att jag gjorde det för det blev som en förlängd utlandsvistelse efter London. Kan verkligen rekommendera att plugga utomlands, vare sig det är ett helt program eller bara ett år, kör ba kör!

______________________________
Translation
Calendar window number thirteen: A picture from a crucial moment this year. 
When Korinna, Maria and I went to Glasgow to see if I could imagine living there for four years. Now, a semester into the course, I am so happy I accepted the offer. Moving here was like an extended abroad experience after London. I would recommend studying abroad to everyone, whether it's a whole course or just a year, just go for it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen