Dags för höstkläder

2013-09-30 23:31:00 i Kläder och sånt
Såhär såg jag ut idag när jag hade veckans chattlektion på min lilla kurs Kulturarv på Uppsala Universitet och sen på ett Skypemöte om London med Maria. Plötsligt har det blivit så kallt att man kan ta fram stickade tröjor. Den här hittade jag på Weekday i Helsingfors när jag var där i augusti.
Sen bar det iväg mot jobbet (fy). Varma kappan och halsduken på! Hittade kappan på en second hand butik häromveckan när jag var i Sankt Petersburg. Har letat efter en röd kappa i så många år och nu hittade jag en som var helt okej - tills jag hittar den perfekta. Fast börjar gilla den mer och mer så den kanske växer in i den rollen tänker jag.
Och så äntligen är det tillräckligt ruskigt väder för att ta fram dessa favoriter. Piffar alltid upp humöret lite grann när man har på sig dem, mest kanske för att de känns lite konstiga och roliga att gå i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen