Spontanfestival i Sheffield

Igår åkte jag tillsammans med Josh och hans vän på en spontanresa till Sheffield för att gå på Tramline Festival. 
Josh i hans nya bil, Bambi med bandanan som vi ville att han skulle ha på sig och deras kompisars band Brazinskas på dagens första spelning. Som ni ser tog den plats på en dubbeldäckare!
Medan de andra gick tillbaka till deras studenthus drog jag med mig Josh ut på promenad genom staden. Det var så himla mycket folk ute och överallt var det spelningar, dans och underhållning. Några män utklädda till tanter som åkte runt och sittdansade till hip hop till exempel. Sheffield är defenitivt en stad värd att besöka.
Sen var det dags för Brazinskas andra spelning i baren Dada. 
Efter deras spelning kom bandet Puzzles, ett poppigt och nyskapat elektro med mycket potential ifall de skulle byta ut sångaren enligt mig. 
En 3 punds-pizza från Domino's senare var vi tillbaka i lilla bilen, med musik på högsta volym, på väg hem till lilla Heighington. En väldigt lyckad dagsutflykt blev det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen