En panikartad söndag

2013-07-15 16:42:00 i Allmänt

I söndags vaknade vi upp till solsken och 30 grader celsius. Åt coco pops till frukost, tittade på några avsnitt Vänner, en vanlig lat söndagsmorgon kunde man tro. Ropade efter Alfie för att ta med honom ut på en promenad men upptäckte istället att han var borta. Letade panikartat i cirka 9 timmar. Hängde upp affisher, kontaktade lokalradion, ringde runt till alla och la ut hans bild över hela internet. Halva byn verkade vara ute och leta efter honom. På en av lost-dog sidorna på facebook delades hans bild 590 gånger(!) Och tack vare alla fina människor där ute hittade vi honom till slut. 
Efter en stressig natt hos en kennel långt borta kom han hem med blåsor på tassarna, utan någon röst kvar och galet trött. Sa himla skönt att han är hemma. Och nu en vecka senare är han helt återstalld till sitt vanliga glada jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen