Efter fem dagar i Lincoln

2013-07-02 21:35:45 i Mysiga vardagligheter Resor
Ja, nu har jag alltsa akt till Lincoln for att forsoka sommarjobba samtidigt som jag ser Josh varje dag eftersom jag bor hos hans snalla familj. Idag akte jag ner till stan for att for tredje gangen forsoka fixa ett bank-konto.
Fick antligen boka in ett mote hos banken, sa hade ca 4 timmar att doda pa stan. I det har huset, som forovrigt tros vara den aldsta bostaden i Europa, kopte jag mig nagra gamla vykort.
Testade en akta "pasty" som ar en varm pirog med (traditionellt) potatis och kott-bitar. Den satt fint.Gick bland massor med fina gator och butiker nar jag fick ett samtal fran en kladbutik som ville att jag skulle jobba nagra skift pa deras stora rea. Har ocksa fatt en intervju hos en sportbutik, skulle vara helt okej att landa det jobbet.
Fick ett bank-konto till slut (antligen!), satte mig hogst upp, langst fram pa en dubbeldackare och akte tillbaka till Heighington. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen