Julstämning i lägenheten

2013-12-24 20:19:09 i Mysiga vardagligheter
Vi har köpt en julgran!!! Har fortfarande träningsvärk efter att ha burit den hit men nu står den i en plasthink och sprider julstämning i vårt vardagsrum. Igår fick den även en ljusslinga.
På 4:e advent hade vi julfika, samt gjort en lista på all mat som ska lagas på juldagen (båda jobbar julafton så vi firar i english style). Vi hade också visning av lägenhetens sista lediga rum och jag kan med nöje berätta att vi hittat vår femte flatmate!
Igår handlade vi så mycket mat att vi knappt kunnat bära den hem. Det kommer bli en blanding av svensk, rysk och engelsk julmat i år.
Sen så har vi lagat rotfruktsgratäng (mor och farföräldrar, notera detta!). 
Igår kväll bakade vi pepparkakskolor, något nötbräcksliknande och för kladdig sverkerkola. Vi stod till midnatt och kämpade med den sistnämnda.
Imorse gick vi upp exra tidigt för att äta julfrukost. Risgrynsgröt och kanelknäcke som Maria hittat på en svensk butik, mmmm så gott. De senaste dagarna har mest kretsat runt mat verkar det som!

Kommentarer

Postat av: Leslie

Publicerad 2013-12-24 21:25:18

God Jul på er!! Kram kram kram

Postat av: Gerda

Publicerad 2013-12-25 00:10:25

HEJ! Ser jättemysigt ut, ha en bra jul!! Saknar er :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen