Andra dagen i Barcelona

2012-10-05 21:28:13 i Resor
Idag kände man verkligen att hösten kommit. Kylan, mörkret, stressen och längtan till framtida resor. Så det kändes som att ett varmt minne från i somras skulle passa bra.
 

Andra dagen i Barcelona åkte vi ut till den lilla staden Figueres. Det tog oss circa två timmar att hitta rätt tåg dit och när vi skulle åka hem missade vi tåget fastän vi suttit och väntat på det i 40 min på stationen. Det var dock helt klart värt äventyret. Salvador Dali muséet var fantastiskt spektakulärt och staden var väldigt väldigt mysig. Efter en siesta klädde vi upp oss och gick till Hard Rock Café för att sen dansa på en klubben Shoko vid stranden (om jag inte minns fel). Tror det var den natten vi träffade tre snabba fransmän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jag heter Rita och är född i Sankt Petersburg men har bott i Sverige sen jag var 6 år. Antalet platser jag vill bo på och resa till gör mig stressad så jag tar en sak i taget. Efter förta steget - ett sabbatsår i London, blev det dags för plugg i Skottland, så dokumentationen fortsätter numera härifrån, om livet som utomlands-student.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökstoppen